Whitepaper: Vinden, binden en boeien van medewerkers
Je wilt dat mensen elke dag met plezier werken en zo zelfs anderen enthousiasmeren. Klinkt goed, maar hoe doe je dat dan? Hoe trek je nieuwe medewerkers aan? Hoe zorg je dat medewerkers weten wat ze kunnen verwachten? En vind jij medewerkers die écht passen bij de functie of organisatie? En als je ze dan gevonden hebt, hoe behoud je ze én blijf je een interessante werkgever?
Het hele medewerkersproces moet kloppen
Om medewerkers te vinden, binden en boeien is het belangrijk dat het gehele medewerkersproces klopt. Dit proces start al bij het vinden van de juiste kandidaat. En het stopt niet bij een match op vaardigheden. Zo biedt de inzet van assessments je waardevolle inzichten en geeft de mogelijkheid om te selecteren op basis van ontwikkelbaarheid van een kandidaat. De juiste competenties, een goede onboarding en ondersteuning van de ontwikkeling van medewerkers, zijn belangrijker dan ooit. Want dát leidt tot duurzame plaatsingen en prestaties van medewerkers.
In deze whitepaper van werving- en selectiebureau Jeij lees je:
- Hoe je op gestructureerde wijze het werving- en selectieproces organiseert, om de zogenaamde ‘bad hire’ te voorkomen.
- Hoe je zo objectief mogelijk nieuwe medewerkers selecteert en welke hulpmiddelen er zijn.
- Hoe je gebruikmaakt van een employer brand en welke middelen je kunt inzetten bij je werving en selectie.
- Wat het nut is van een goede onboarding en hoe je zorgt dat jouw nieuwe medewerker duurzaam presteert.